کلینیک توانبخشی ابن سینا

کاردرمانی در منزل | کاردرمانی شرق تهران

ارائه خدمات توانبخشی در منزل: کاردرمانی و گفتاردرمانی

اگر شما بیماری در منزل دارید و یا دچار آسیب و یا ناراحتی هستید که انجام فعالیت‌های روزمره را دشوار می‌کند و امکان مراجعه به کلینیک های کاردرمانی و یا بیمارستان را ندارید و نیازمند دریافت خدمات کاردرمانی می باشید، کاردرمانی در خانه و منزل ممکن است بتواند به شما کمک کند. متخصصین و کارشناسان کاردرمانی شاغل در کلینیک های توانبخشی معتبر می‌توانند به شما کمک کنند حرکت و عملکرد را یاد بگیرید تا بر محدودیت‌های فیزیکی غلبه کنید و توانایی انجام کارهایی را که قبلاً آسان بودند، مانند بلند شدن و نشستن، راه رفتن، پوشیدن لباس، درست کردن غذا یا مسواک زدن را به دست آورید. شاید فرزند شما مراحل رشدی خود را به موقع طی نکرده و شبیه هم سن و سالان خود نمی تواند بنشیند یا چهار دست و پا برود یا راه برود و بدود و این در حالی است که شاید برای شما امکان مراجعه به کلینیک کاردرمانی فراهم نیست، شما می توانید با دعوت از کاردرمانگر حرفه ای و باتجربه به منزل و خانه خود، از او بخواهید که برای فرزند شما کاردرمانی را انجام دهد.  یکی از مزایای دریافت خدمات کاردرمانی در منزل و خانه این است که به اعضای خانواده و مراقبان اجازه می دهد بیشتر درگیر انجام کاردرمانی شوند چرا که خدمات کاردرمانی باید در طول روز و در غیاب کاردرمانگر هم تکرار شود. پس تکرار زیاد تمرینات کاردرمانی یک اصل مهم در پیشرفت بیمار می باشد.

 

متخصص کاردرمانی و شخص کاردرمانگر یکی از اعضا تیم توانبخشی می باشد که به افراد مبتلا به مشکلات و بیماری های مغز و اعصاب، بیماری های ارتوپدی و شکستگی ها، سالمندان با ناتوانایی های حرکتی و ضعف عضلانی و نیز کودکان با مشکلات رشدی و تاخیر حرکتی، کودکان با ناتوانایی های ذهنی و شناختی کمک می‌کند.

کاردرمانگر سعی می کند تا با استفاده از تمرینات و فعالیت های هدفمند مهارت‌هایی را برای انجام کارها فعالیت‌های روزمره مانند مراقبت از خود، تحرک و جابجایی، کار و مهارت، و فعالیت‌های اوقات فراغت مانند سرگرمی‌ها و معاشرت‌ها، استفاده از تکنیک‌ها، تمرین‌ها و مداخلات مختلف برای افزایش استقلال ایجاد کنند یا بهبود بخشند.

کاردرمانگر در کودکان و بزرگسالان علاوه بر ارائه خدمات در کلینیک و یا بیمارستان، با ارائه خدمات کاردرمانی در منزل و خانه، کمک می کنند که افراد نیازمند به خدمات کاردرمانی، توانایی‌های عملکردی خود از جمله جابجایی و تحرک، بلند شدن و ایستادن، راه رفتن و به طور کلی توانایی ها برای انجام کارها و تحرک در منزل را با استفاده از یکسری تمرینات و اقدامات از جمله استفاده از استراتژی‌های انطباقی، دستگاه‌ها و وسایل کمکی، و طرح‌ها و تکنیک های درمانی سفارشی‌شده بدست آورد و با این روش درمان را به منزل بیماران می برد و به درمان و کاردرمانی تخصصی در منزل و خانه بیماران می پردازند.

بنابراین، متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی نقش مهمی در تیم توانبخشی سلامت و درمان در خانه و منزل دارند و از بیمارانی که از بخش های مراقبت‌های حاد بیمارستانی به خانه و منزل منتقل می شوند و یا به کودکانی که به کاردرمانی در منزل نیاز دارند ارائه خدمات خواهند داد.

نقش کاردرمانی در مراقبت های بهداشتی و توانبخشی در منزل فراتر از محدودیت های یک محیط پزشکی و درمانی است و به قلب زندگی افراد و محیط زندگی آنها گسترش می یابد. تلاش‌های ترکیبی کاردرمانگران، بیماران و خانواده‌های آنها منجر به پیامدهای تحول‌آفرین می‌شود.

کاردرمانی در خانه و منزل توسط متخصصین کاردرمانی به بزرگسالانی که به علت بیماری توانایی های حرکتی خود را از دست داده اند، این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های حرکتی و تحرک از دست رفته خود را بازیابند، به کودکان دچار تاخیر رشد و حرکت مثل کودکان با فلج مغزی و یا تاخیر حرکتی کمک می کند تا مراحل رشدی خود را بدست آورند و نهایتاً بتوانند حرکت کنند و راه بروند.

کاردرمانی به افرادی که مشکلات مغزی و یا ارتوپدی و استخوانی و یا مشکلات و ضعف عضلانی دارند، کمک می کند تا با چالش‌های جدید سازگار شوند و حس مفید بودن را بدست آورند و امیداوار باشند که دوباره می توانند از پس مشکلات برآیند و بتوانند مانند بقیه افراد بایستند و راه بروند.

 

 کاردرمانی در منزل و خانه خدماتی را برای بیماری ها و مشکلات زیر ارائه می شود: 

  1. اختلالات اسکلتی عضلانی و ارتوپدی:
    کاردرمانگران به شرایطی مانند شکستگی های استخوان و مفاصل، تعویض مفصل و آسیب‌هایی که بر تحرک و دامنه حرکت تأثیر می‌گذارند، رسیدگی می‌کنند. آنها برنامه های توانبخشی و کاردرمانی شخصی را برای بازگرداندن قدرت، هماهنگی و تحرک عملکردی طراحی می کنند و بیماران را قادر می سازند تا با اطمینان در خانه خود حرکت کنند. پس هدف، باز گرداندن قدرت عضلانی، دامنه حرکتی مفصل و نهایتاً تحرک و جابجایی بیمار می باشد.
  2. بیماری های مغز و اعصاب بزرگسالان:
    کاردرمانی در خانه، به افرادی که پس از سکته مغزی، آسیب های مغزی تروماتیک (ضربه مغزی)، ام اس (MS)، پارکینسون، بیماری ها و دیستروفی های عضلانی و سایر اختلالات مغز و اعصاب کمک می کند. کاردرمانگر با ارائه تمرینات و فعالیت های هدفمند در منزل و خانه به بیماران و با هدف قرار دادن مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت، تعادل و عملکرد شناختی برای کمک به بازیابی کنترل زندگی و کارهای روزمره زندگی بیماران، به آنان کمک می کنند.
  3. آسیب های مغزی و تأخیر رشدی کودکان:
    کاردرمانی در منزل برای بیماری های کودکان شامل کودکان فلج مغزی (CP)، کودکان با تاخیر حرکتی (MD)، کودکان با اختلالات طیف اوتیسم، کودکان بیش فعال همراه با کمبود توجه و تمرکز (ADHD)، کودکان با مشکلات و اختلالات یادگیری، کودکان با مشکلات درکی و حرکتی و دیگر درگیری های کودکان می باشد.  کاردرمانگران برای کودکان به هنگام ارائه تمرینات در منزل و خانه کودک با انجام توانبخشی از طریق مداخلات مبتنی بر بازی، درمان های یکپارچگی حسی، هماهنگی حرکتی، تقویت عضلات و اندام ها، تسهیل مراحل رشدی کودکان با تاخیر رشد و حرکت، تمرینات حسی و لمسی، تمرینات هماهنگی چشم و دست، دست ورزی و مشارکت اجتماعی را تقویت می‌کنند و کمک می کنندکه کودکان به نقاط عطف رشد خود برسند.

 

مزیت کاردرمانی در منزل چیست؟ 

کاردرمانی برای کمک به شما در انجام تنظیمات کوچک برای بازیابی توانایی انجام فعالیت های روزانه و بهبود کیفیت زندگی شما طراحی شده است.

برخی از مزایای کاردرمانی در منزل عبارتند از:      

  1. بهبود ایمنی و کاهش خطر افتادن در خانه
  2. صرفه جویی در انرژی به شما کمک می کند انرژی کمتری مصرف کنید، کمتر احساس خستگی کنید و فشار کمتری به بدنتان وارد کنید
  3. بهبودی پس از بیماری، آسیب یا بستری شدن در بیمارستان
  4. مهارت های مورد نیاز برای فعالیت های روزمره را بهبود بخشید
  5. افزایش استقلال و تحرک در امو روزمره زندگی

 

 

کلینیک های کاردرمانی و گفتاردرمانی شرق تهران خدمات کاردرمانی در منزل را ارائه می دهند. کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا با کادری متخصص و با تجربه از دکتری، کارشناسان ارشد و کارشناسان کاردرمانی و گفتاردرمانی علاوه بر ارائه خدمات در کلینیک، خدمات خود را در منزل و خانه هم ارائه می دهد. اگر ساکن مناطق شرق تهران و در خیابان پیروزی، چهر راه کوکا، بلوار ابوذر، خیابان پرستار، خیابان مقداد، فلکه اول نیروی هوایی، فلکه دوم نیروی هوایی، خیابان اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم نیروی هوایی، میدان کلاهدوز، افسریه شمالی، افسریه جنوبی|، اتوبان بعثت، اتوبان محلاتی، ائمه اطهار، کیان شهر، مسعودیه، سی متری نیروی هوایی، میدان امامت وثوق، چهارراه تلفن خونه، خیابان آیت، میدان هفت حوض نبوت، نارمک شمالی، نارمک جنوبی، میدان رسالت، سمنگان و گلستان، مهر و مدائن، میدان هلال احمر، فرجام، هنگام، تهران پارس، فلکه اول تهرانپارس، فلکه دوم تهران پارس، فلکه سوم تهران پارس، و دیگر مناطق شرق تهران نیازمند خدمات کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در خانه هستید با ما تماس بگیرید.

 

 

تلفن های تماس کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی ابن سینا:

77415217

77753227

09392507675

 

 


مقالات و مطالب مرتبط


کاردرمانی کودکان

کاردرمانی ام اس

کاردرمانی سکته مغزی

کاردرمانی پارکینسون

کاردرمانی اوتیسم

دست ورزی

گفتاردرمانی بلع

کاردرمانی ذهنی

کاردرمانی کودکان فلج مغزی

اختلال یادگیری کودکان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *